لپ تاپ استوک

فروش لپ تاپ استوک و مینی کیس استوک

لپ تاپ استوک

فروش لپ تاپ استوک و مینی کیس استوک

  • ۰
  • ۰

پوشاک الیاف طبیعی ( تن پوش پارسی )

  1. چه تفاوتی با سایر لباس‌های موجود در بازار دارد؟
  2. آیا پارچه‌های الیاف طبیعی از دوام و طول عمر خوبی برخوردارند؟
  3. به چه لباس‌هایی الیاف طبیعی می‌گویند؟

هر ساله میزان قابل توجهی لباس تولید و روانه بازار می‌شود اما نکته مهمی که بیشتر افراد درباره آن بی‌اطلاع هستند، میزان صدمه‌ای است که صنعت پوشاک به طبیعت وارد می‌کند. جالب است بدانید که الیاف به کار رفته در تولید پارچه را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. دسته اول شامل الیاف طبیعی می‌شود که بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد و دسته دوم الیاف مصنوعی هستند.

برای تولید الیاف مصنوعی از رنگ‌های شیمیایی و موادی استفاده می‌شود که می‌توانند آثار بسیار مخربی بر روی طبیعت داشته باشند؛ بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نسبت به محیط اطرافتان احساس مسئولیت می‌کنید و علاقمندید که برای حفظ محیط زیست به سراغ محصولات دوستدار طبیعت بروید؛ ما به شما خرید پوشاک الیاف طبیعی را پیشنهاد می‌کنیم.

پوشاک الیاف طبیعی علاوه بر این که سازگاری زیادی با محیط زیست و همچنین سلامت انسان دارند، از مزایای دیگری نیز برخوردارند که ما در ادامه به طور مفصل آن‌ها را شرح خواهیم داد.

.:: جهت خرید در واتساپ روی لینک زیر کلیک کنید ::.

واتساپ

منظور از الیاف طبیعی چیست ؟
امروزه تعداد فروشگاه‌هایی که به صورت اختصاصی به فروش پوشاک الیاف طبیعی می‌پردازند بسیار زیاد شده است؛ به طوری که احتمالاً برای شما نیز این سؤال به وجود آمده که لباس‌های الیاف طبیعی از چه چیزی ساخته می‌شوند؟ و چه تفاوتی با سایر لباس‌های دیگر دارند؟
در ابتدا بهتر است بدانید که الیاف طبیعی به دو دسته الیاف گیاهی و الیاف جانوری تقسیم‌بندی می‌شوند که هر دوی آن‌ها از طبیعت به دست می‌آیند. انسان‌ها به کمک علم و تکنولوژی توانسته‌اند علاوه بر الیاف جانوری مانند مو و پشم حیوانات، از الیاف گیاهی نیز برای تولید پارچه‌هایی با کیفیت استفاده کنند.

 یکی از پارچه‌های الیاف طبیعی که از محبوبیت زیادی برخوردار است و بسیاری از لباس‌هایی که به نام الیاف طبیعی شناخته می‌شوند از آن تولید شده‌اند، لینن است. این پارچه را یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌های تولید شده توسط بشر محسوب می‌شود. پارچه لینن از نوعی گیاه به نام کتان تولید می‌شود که برای فصول گرم سال بسیار مناسب است.


به جز کتان، پوشاک الیاف پنبه نیز جزو پرطرفدارترین لباس‌های الیاف طبیعی محسوب می‌شوند. الیاف جانوری نیز همان‌طور که نامش پیداست منشأ حیوانی دارد. پشم و ابریشم جزو الیاف طبیعی جانوری به شمار می‌روند. انسان‌ها سالیان زیادی است که برای تولید لباس از پارچه‌های پشمی استفاده می‌کنند.

لباس‌های پشمی برای پاییز و زمستان بسیار مناسب هستند و می‌توانند به طور کامل بدن را از سرما محافظت کنند. پارچه‌های ابریشمی نیز به دلیل قیمت و جلوه براق و بسیار زیبایی که دارند؛ برای تولید لباس‌های فاخر مناسب هستند.

پوشاک الیاف طبیعی

پوشاک الیاف طبیعی

 

چرا پوشاک الیاف طبیعی بخریم؟
به غیر از این که پوشاک الیاف طبیعی کمترین صدمه را به طبیعت وارد می‌کنند و کاملاً تجدید پذیر هستند از مزایای بی‌شمار دیگری نیز برخوردارند که باعث شده بخش زیادی از مردم در سال‌های اخیر به سراغ خرید پوشاک الیاف طبیعی بروند. همچنین پارچه‌های الیاف طبیعی یک ویژگی بسیار مهم دارند که آن نوع بافت پارچه است. پارچه‌های الیاف طبیعی با کیفیت، بافتی کاملاً فشرده و محکم دارند؛ با این حال هوا به راحتی از منافذ آن عبور می‌کند. رد و بدل شدن هوا از پوشاک الیاف طبیعی یک امتیاز بسیار بزرگ برای کسانی است که دوست دارند در هوای گرم یک لباس خنک و سبک داشته باشند.

 این پارچه‌ها برخلاف پارچه‌هایی که با استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی تولید می‌شوند، به بدن نمی‌چسبند و احساس بدی را در هوای گرم برای شما به وجود نمی‌آورند. همچنین همان‌طور که پارچه‌های الیاف طبیعی با منشأ گیاهی برای بهار و تابستان مناسب هستند، پارچه‌های الیاف طبیعی جانوری نیز برای فصول سرد سال مانند پاییز و زمستان کاربرد بیشتری دارند.

لباس‌هایی که با این نوع الیاف طبیعی تولید می‌شوند، به خوبی گرمای بدن را حفظ می‌کنند. پوشاک الیاف طبیعی تنوع زیادی دارند. شلوار، دامن، انواع تن‌پوش، شال، پیراهن‌های زنانه و مردانه و… از جمله لباس‌های الیاف طبیعی پرطرفدار در بازار به شمار می‌روند. خوشبختانه در سال‌های اخیر طراحی و رنگ‌بندی این نوع لباس‌ها بسیار بیشتر شده به طوری که باید با اطمینان گفت که همه افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند از پوشیدن لباس‌های الیاف طبیعی لذت ببرند. قیمت مناسب، کیفیت بالا، طول عمر زیاد و طراحی‌های زیبا و متنوع از دیگر ویژگی‌های لباس‌های الیاف طبیعی هستند.

نکات مهمی که باید درباره پوشاک الیاف طبیعی بدانید!
یک مانتو یا پیراهن الیاف طبیعی می‌تواند بهترین انتخاب برای فصل تابستان باشد؛ اگر با نحوه صحیح نگهداری و شستشوی این نوع پوشاک آشنایی کامل داشته باشید و به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. برای حفظ کیفیت پوشاک الیاف طبیعی نیز مانند هر لباس دیگری باید به نکاتی برای نگهداری و شستشوی آن‌ها توجه کنید.

روش شستشوی صحیح و اتوکشی لباس‌های الیاف طبیعی بر روی لیبلی که به لباس‌ها متصل هستند، نوشته شده است. بر روی این لیبل‌ها علامت‌هایی وجود دارد که به شما اطلاعات بسیار مهمی مانند دمای مناسب برای شستشو و یا امکان اتوکشی لباس را می‌دهند؛ اما به طور کلی نحوه صحیح شستشو و نگهداری از لباس‌های الیاف طبیعی بر اساس نوع پارچه عبارت‌اند از

  • پارچه‌های پنبه‌ای: معمولاً در پارچه‌های پنبه‌ای از مقداری الیاف دیگر نیز استفاده می‌کنند تا لباس بر اثر شست و شو آب نرود. بهتر است برای شستن پوشاک الیاف پنبه از آب سرد استفاده کنید و آن‌ها را با حرارت بالا خشک نکنید تا کیفیت پارچه حفظ شود.
  • پارچه‌های کتان: بسیاری از پوشاک الیاف طبیعی از جنس کتان هستند. معمولاً لباس‌های کتان قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارند. با این حال بهتر است قبل از شستشو دمای آب را تنظیم کنید زیرا آب داغ می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ لباس شود. نکته دیگری که باید در مورد لباس‌های کتان به آن توجه کنید، نحوه اتوکشی این نوع لباس‌ها است. لباس‌های کتانی را پشت و رو کرده و از اتو بخار برای اتوکشی استفاده کنید.

پارچه‌های پشمی: پارچه‌های پشمی بسیار حساس هستند؛ بنابراین حتماً به دستورالعمل‌هایی که بر روی اتکت لباس نوشته شده توجه کنید. همچنین بهتر است لباس‌های پشمی را با دست بشویید و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

  • ۰۱/۰۲/۱۱
  • سید حسن مرتضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی